Zwiedzając ekspozycję Muzeum już wkrótce przekonacie się, że żaden szczegół nie jest dziełem przypadku. Tymczasem przeczytajcie, skąd osoby zaangażowane w tworzenie Muzeum czerpały inspiracje do zaprojektowania jego strony wizualnej.

Logotyp, obrazy i kolorystyka

Autorem logotypu Muzeum Polskiej Wódki jest jeden z najwybitniejszych polskich grafików, dyrektor kreatywny firmy KreacjaPro – Andrzej Pągowski. Należy on do grona przedstawicieli znanej i cenionej na całym świecie Polskiej Szkoły Plakatu. Inspiracje były genialne w swojej prostocie – logotyp zawiera zarówno litery M oraz W, jak i odniesienie do kształtu kieliszka. Kolor logotypu również nie jest przypadkowy – jasny błękit przywodzi skojarzenia z dobrym nastrojem i relaksem przeżywanym w miłym towarzystwie.

 

Posłuchajcie opowieści Andrzeja Pągowskiego o procesie twórczym tego najważniejszego elementu identyfikacji wizualnej Muzeum:

Aby nadać wszystkim treściom wyjątkowego i bardzo polskiego charakteru, w identyfikacji wizualnej Muzeum nawiązano m.in. do stylistyki Polskiej Szkoły Plakatu. Faktura tła wykorzystywana we wszystkich materiałach drukowanych oraz na stronie www przypomina papier czerpany, wykorzystywany do tworzenia obrazów i plakatów właśnie z tej szkoły. We wszystkie kreacje wpisana jest też przemyślana kolorystyka, na którą składają się cztery barwy –  podstawowemu błękitowi towarzyszy czerwień, żółć i granat. Tak zaprojektowana wizualna strona Muzeum ma z założenia wywierać na oglądającym wrażenie o bliskim, przyjaznym charakterze tej wyjątkowej instytucji.

 

Bądź na bieżąco ze wszystkim co dotyczy Polskiej Wódki. Dołącz do fanów Muzeum Polskiej Wódki na Facebooku.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dalsze korzystanie ze strony oznacza akceptację tego stanu rzeczy. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka cookies ≫.